Polder ladies

Soester Wandelweekend 2024

De laatste training

Nog een kleine week tot de echte wandeling!
Wat hebben wij er zin in! En ik denk oprecht dat we er klaar voor zijn.

Zaterdag 10 augustus trokken we in alle vroegte (7 uur) onze wandelschoenen aan voor een laatste ronde.
Dit keer liepen we via de Knardijk naar Harderwijk! Wat was die ochtend zon mooi! We keken over het water door de mist naar Harderwijk.
Langzaam vertrok de mist en kwam de zon door!
Omdat we eigenlijk nooit door Harderwijk lopen ontdekten we ook nu weer nieuwe stoepjes en straatjes. Hier moeten we onze gezinnen ook een keer mee naartoe nemen!
We besloten een bankje te zoeken met mooi uitzicht voor een kleine pauze!
Na deze pauze liepen door naar de veerpont welke ons weer naar Zeewolde zou brengen.
Op de veerpont was het tijd voor een gekookt eitje. Wat zouden die andere bootgangers wel niet gedacht hebben. Hihi
Vanaf de boot nog een klein stukje door Zeewolde en toen was de laatste training echt voorbij!

Zondag 18 augustus gaan wij rond 8 uur starten aan onze wandeling voor dit goede doel!
Wij hebben er beide heel veel zin in!
Jullie donaties zijn onze extra motivatie!
Samen met Jullie hebben we vandaag 11 augustus bijna ons streefbedrag van 1000 euro binnen. We hoeven er nog maar 113!

Petra en ik hebben beide de Adidas running app op onze telefoon staan. Als je die zelf ook download kan je ons na een contract verzoek de hele route volgen! Misschien leuk als je langs de kant wil komen kijken!

Bospaadjes voor de afwisseling

Afgelopen maandag hebben we de stoute wandelschoenen weer aangetrokken. Aardig warm, dus flink wat water mee. En, we hadden aanhang. De wederhelft van één van ons liep gezellig mee.
Onze route vandaag ging richting Erkemeder strand. En omdat de route weer terug nogal als saai beoordeeld werd de vorige keer, wilden we deze keer de bospaden nemen. We hadden immers een man bij ons, dus durfden we wel.
Na het strand ging de route dus door het veld, Langs de slootjes en door hoog gras. Avontuurlijk als we zijn namen we het rechtsafslaande bospad want we wilden wel weer richting eindbestemming. Daar werd het aardig modderig, zompig en dusdanig oneven, dat we er toch maar weer voor kozen om de saaie route op te gaan. Wandelen over een verhard pad loopt toch fijner en maakt de kans op verzwikte enkels wat kleiner.
De vaart kon er weer in. Op onze eindbestemming konden schoentjes uit en stond er weer 16 km op de teller.

Nog maar even, dan is het al zover. We tellen de twee weken en een beetje af en willen eigenlijk nog 1x een flinke wandeling maken. Weten we zeker dat we de 30 km halen!

extra bekendheid

Lieve volgers en donatuers

Deze week hadden we een korte wandeling, 10 rustige kilometers en heerlijke verhalen.
Petra was net terug van haar weekje vakantie en hoe lekker is het om die verhalen aan te horen tijdens een mooie wandeling.

Maar ondanks de korte wandeling hebben we niet stilgezeten!
We hebben ons deze week nog extra ingezet om donateurs te werven,
Dit hebben we gedaan door samen met de BSO waar onze kinderen op zitten een statiegeld actie op te zetten, de kinderen gaan statiegeld flessen en blikjes verzamelen en met elkaar inleveren bij de supermarkt, de opbrengst mogen wij doneren!
En zondag ochtend 04-08-2024 komen wij bij de Lokale Omroep Zeewolde! We zijn door hun uitgenodigd om te komen vertellen over onze wandelingen en motivatie om donaties op te halen.

Kortom we hebben niet stil gezeten.

Wauw

Nog maar kort geleden besloten wij ons aan te melden voor deze mooie wandeling,
Daar waar het begon als een grapje van we pakken de 30 kilometer, werd het met het inschrijven ineens een feit!
Wij doen de 30 kilometer, en het gaat ons nog altijd goed af.
De kilometers door Zeewolde worden inmiddels opgemerkt door verschillende mensen en die geven ook reacties op Facebook of Instagram!
Waarvoor dank!

Toen we begonnen met lopen stelde we ook onze actiepagina in.
Want hoe mooi is het als je wat kan betekenen voor het KWF,
een voorzichtig streefbedrag werd ingesteld en inmiddels kunnen we vol trots en met de blosjes op de wangen melden dat we ons streefbedrag overschreden hebben, en daarmee een volgende bedrag als doel hebben gesteld!

Dit doel hebben we enkel kunnen stellen dankzij JULLIE!
Onze lieve donateurs! Zonder jullie steun had onze teller niet zo hoog gestaan!

Wij gaan door met trainen en promoten!

Dank jullie wel!

Liefs Petra en Chantal

De 20km is gehaald!

Met een strakke planning voor overdag stonden we beiden om 18u in de startblokken voor een nieuwe uitdaging.  We gingen voor de 20km! 17km was al een keer gehaald, dus de uitdaging stond. En wederom met een paar andere nieuwe schoenen van Chantal.

We hadden onze route ongeveer uitgestippeld en gingen vol goede moed op pad. We waren lekker onderweg en hebben weer mooie, nieuwe stukjes van Zeewolde gezien. Door de bossen bij de Rcn en na het Erkemederstrand het Erkemederpad op.
We hadden de pas er goed in met een temperatuurtje van zo'n 20 graden. Veel drinken dus.
Bij ons oude record even een korte pitstop, want alweer terug op de Rcn camping. Kwartiertje rust en toen de laatste 3,5km naar huis, weer in de bewoonde wereld. Oren gespitst voor gejuich uit de huizen, want het voetbal tussen Ned-Eng was in volle gang. Helaas geen gejuich gehoord, wel veel oeeehs en aaahs. Schijnbaar waren er (dan wel gemiste) kansen.

Wij hebben wel bij iedere km gejuicht want elke 1 erbij was een nieuw record! Bij onze voordeuren aangekomen stopte de teller op 23km 🥳
Dat voelden we ook wel in de benen.

Nog maar 7km van ons doel verwijderd!! Dat gaan we doen voor 18 augustus.

En weer een mooie wandeling

Een nieuwe ronde, daar waar Chantal eerst dacht dat ze haar nieuwe schoenen nog moest inlopen... Na de wandeling thuis komen met blauwe enkels en opstaan met dikke enkels zijn er vandaag nieuwe schoenen getest, gewoon een volledige ronde en vooralsnog klachten vrij. We hebben goede hoop!

De uitgestippelde route van vandaag ging over de dijk, door het bos naar de weg... Of toch niet😂 ergens een afslag gemist en dat is in onze mooie dorp Zeewolde helemaal geen straf! Na een aanpassing van de geplande route kwamen we uiteindelijk wel uit waar we wilde.
We zaten er lekker in en liepen heerlijk te genieten van de natuur met al zijn schoonheid en geluiden. Vlak bij huis was er nog een kleine twijfel om de route te verlengen en daarmee de 20 kilometer aan te tikken. Maar vanwege de tijd en de invallende duister toch maar naar huis gelopen. Vol volgende keer pakken we die 20!

Nog eens 2 erbij

Wij zijn van het grenzen verleggen, wel binnen lichamelijke mogelijkheden natuurlijk. Dus was 15km op maandag natuurlijk mooi, Vandaag moesten er minstens 2km bij.
Al merkten we beiden wel dat we onze beentjes maar een dagje rust hadden gegeven, we hielden de pas erin. Van het centrum naar de Biezenburgt en via het Trekkersveld industrieterrein met een omweg richting huis. Op de minuut 3 uur gewandeld met 17km op de teller. Doel gehaald! Nu de beentjes maar even wat langer rust geven 😇.

Volgende ronde weer plus 2km!

De 15 km gehaald

Een nieuwe week, een nieuwe route en een zonnetje! Wat hadden we deze avond nog meer willen hebben?
Inmiddels hebben we samen lekker de pas te pakken, zijn de nieuwe wandelschoenen ingelopen en hebben we een nieuwe wandelboek aangeschaft.
Niets stond ons in de weg voor een mooie nieuwe route, dit keer met behulp van Google even gekeken of de paden dit keer wel door liepen en we niet weer door de berm moesten, ging we onderweg. Vast beraden de 15 kilometer grens over te gaan. Een heerlijke route langs en over de Nulderdijk, over fietspaden en door het hoge gras. We houden de uitdaging erin zullen we maar zeggen.😂
Thuis aangekomen gaf de teller net geen 15 kilometer aan, dus nog een extra blokje om gelopen. ☺️(Vergezeld door de kat van Petra)
Een heerlijke route met mooie uitzichten en heerlijke natuur geluiden, hier gaan we vaker komen!

Een goede oefening

Om de regen van vandaag voor te zijn hebben we de eerste wandeling van de week op de zondagavond gelopen. Lekker temperatuurtje, goed wandelweer, we gaan op pad.

Over de dijk, over de fietspaden, rondje industrieterrein waar we ook meteen een goede oefening kregen voor een stuk ruiger terrein. Het fietspad liep nl niet waar we dachten maar ontbrak volledig. Stug doorlopen en na verloop van tijd hadden we weer een pad om op te lopen.

Na 2 uur tikten we de 11,5km aan en vonden we het welletjes. Huiswaarts en de voetjes laten rusten.

Groetjes Petra en Chantal

De voorbereiding

Nadat we ons deze week hebben ingeschreven voor de 30 kilometer beginnen we rustig met trainen. Onze kinderen lopen deze week de avondvierdaagse en wij mogen mee😍
Grote afstanden zijn het deze week dus niet, maar de schoenen worden rustig ingelopen.

Wij wandelen de 30km

Een mooie uitdaging met een prachtig doel,
Iedereen kent wel iemand die te maken krijgt met borstkanker. Om ons steentje bij te dragen aan onderzoek naar deze ziekte lopen Petra en ik dit jaar op 18 augustus 2024 de 30 kilometer!
Jullie kunnen ons sponsoren via deze pagina!

Thank you to our Sponsors

100

Arjan Leeuwen

Trots op jullie

Tina Van Van Daatselaar

Nog een beetje , omdat Jill en opa Poettie ook een stuk mee lopen! Wie volgt dit goede voorbeeld? Oma moettie

Shannon Coade

Go for it! You've got this Peety.

Riëth Meijer

Supergoed bezig!! Succes en veel plezier voor allebei!

Daniël Dolman

Tamara Daatselaar

Tina Van Daatselaar

Een anonieme gift uit Hardenberg

Kerry R

Great work!! Hope you enjoy the challenge! X

Henriette Dix

Dames jullie kunnen het!!

Jerrel Groeneveld

Hennie Ketelaar

Marije

Veel succes ❤️

Marelle Tolhoek

Super mooi Petra! Dat jij je hiervoor inzet! Topper!

Babette

Zet 'm op Polderladies! Veel plezier en succes gewenst xxx

De Buurvrouw

Namens buurvrouw kletsie

Shannon Coade

From mum and dad Coade

Rit@

Heel veel succes, met de loop én de sponsoring voor dit goede doel!

Ilona

Dat ga jij halen, volste vertrouwen in je! En dat je ook nog lekker mag gebeuren van de wandeltocht!

Natoushka Isenia

Heel veel succes

Sander

Karlijn Ruitenschild

Heel veel succes toppers!

Mariska

Yes over d 1000!

M.h. Beijen

Cindy Verrips

Bianca

Mooi initiatief 🩷. Heel veel succes!

Wilma Traa_veldhuizen

Trientje Luit

Fam. Leurs

Ellen Roy

Good job, ladies!

Y. Williams

Super dat jullie dit doen! Ik duim voor jullie.

Bep Bos

Henk Kamphorst

Petra Coade

Angelique Wagenvoord

Wat een mooi doel om je voor in te spannen!

Voor Jill en opa Gert!

Danielle , Berend Jan , Myrthe En Kyra

Een heel mooi doel dames ! Zet hem op!

Miriam Hoijtink

Heel veel succes en plezier met de wandeling!

S. Van Van Zuidam-dekker

Dorothe Daatselaar

B Van Beek

Zet m op dames, dit kunnen jullie!!

Dawnell Rosier

Liesbeth Gaillard

Succes!

Petra Ebbeling

Vandaag een dagje in Putten gewerkt en zag daar je a4tje liggen met deze mooie actie 💪 zet hem op toppers ik heb gedoneerd Groetjes je dorpsgenoot en collega (uit A051)

Top Kids Bso Zeewolde

Namens de kinderen van de top kids bso Zeewolde. Samen haalde zij de lege flessen op!

Jill Traa

Jill dr eigen statiegeld actie om te doneren