Ilona Oeljee

Zelf iets organiseren

Ik kom in actie voor Pink Ribbon...

... want 1 op de 7 vrouwen in Nederland krijgt borstkanker.

En helaas, was ik ook één hiervan. Mijn verhaal in het kort:

• 19 september 2022 deelname aan het bevolkingsonderzoek. Hieruit bleek dat er wat gevonden was;
  • 15 november 2022 operatie in het Alexander Monro ziekenhuis;
  • 29 december 2022 start met radiotherapie, 15 bestralingen;
  • 6 februari 2023 start met chemotherapie;
  • 22 februari 2023 mijn haar laten knippen om er een mooie Toupim van te laten maken (zie foto. Inmiddels een kort kapsel en de rest van mijn haar is gebleven, mede dankzij de koelkap. Nog geen foto met kort haar, volgt nog…);
  • 19 juni 2023 laatste chemotherapie!;
  • 10 juli 2023 start met hormoonbehandeling;

Borstkanker kan iedereen overkomen, maar wat ben ik blij dat ik mee heb gedaan aan het bevolkingsonderzoek!

Op zaterdag 16 september 2023 gaan  een vriendin (ook borstkanker in 2022) en ik samen meedoen aan de Pink Ribbon Dam tot Dam wandeling van 20 km

Pink Ribbon is er voor al deze vrouwen. Ik kom in actie om geld op te halen voor belangrijk borstkankeronderzoek. Steun jij mij met een donatie? Samen bereiken we meer! Namens mijzelf en PinK Ribbon: Dankjewel!

My Achievements

My Updates

Lopen in de warmte

Wednesday 13th Sep
Vorige week dinsdag hebben we de gezamenlijke laatste training voor de Dam tot Dam wandeling gedaan. Mijn vriendin haalde mij op bij mijn werk, op school. Even vanuit een andere plek starten ook wel leuk. Dat proberen we vaker, want rondjes vanaf je eigen huis, die ken je inmiddels wel.

Toen we vertrokken viel de warmte nog mee, wat extra zonnebrandcrème gesmeerd en op pad gegaan. Na een paar kilometer toch wat meer de schaduw gekozen, beetje tussen de bomen door. Nu wandelde ik langs de Vaart, waar ik normaal roei/stuur. Wel leuk eigenlijk om het nu eens niet vanuit de boot te zien.

De laatste twee kilometer waren het zwaarste, geen wind en vol in de zon. Toch hebben we de bijna 12 kilometer in een goed doorstaptempo gelopen (5,5 km per uur).

Zaterdag 16 september is het zover, dan gaan we voor de 20 km!

Foto 2

Friday 1st Sep
Deze foto hoort bij de tekst “Tijdens de vakantie”.

Foto 1 Schwarzsee

Deze foto behoort bij de tekst “Tijdens de vakantie”.

Het is bijna zover…….

Friday 1st Sep
Vandaag hadden we even een grote wandeling gepland. Minimaal 15 km, het hoefde geen 20 km te zijn. Even een test, want morgen over twee weken is het zover! Uiteindelijk is het 16,85 km geworden. Start en finish in Almere Haven, maar wat is dat toch een doolhof….. Het was regelmatig even stoppen, om te kijken of we de juiste route hadden. Niet helemaal de geplande route gevolgd, maar we hebben een lekker rondje gedaan. Denk dat we er wel klaar voor zijn…….

Tijdens de vakantie

Monday 21st Aug
Tijdens de vakantie van ons beiden, was het plan om verder te oefenen met wandelen.

De eerste wandeling was in de buurt van Bad Mitterndorf,  in Stiermarken. Zie foto 1,  het keerpunt was bij de Schwarzsee. . De wandeling was langer dan gepland, de bewegwijzering was niet geheel duidelijk en dus kwam het keerpunt later dan verwacht en gedacht. De wandeling was pittig, zeker gezien de hoogtemeters. Bijna 600 meter gestegen en de 13,3 km gewandeld in ruim 4,5 uur. Bedenk daarbij dat het net 6 weken na mijn laatste chemo was. Terug bij de auto kwamen de tranen van besef en trots!

Foto 2, was in Untertauern (Salzburgerland).. Deze wandeling was nagenoeg bijna net zo lang (14,3 km), maar het terrein was aanzienlijk minder pittig. Na 3 uur en een kwartier weer terug. Het aantal hoogtemeters was dit keer maar 375 meter.

In de 3e week was het te warm om een lange wandeling te maken, hetgeen niet wil zeggen dat er geen wandelingen zijn gemaakt. Echter, deze waren korter. Meer “onderhoudswandelingen”, korter en vlakker terrein maar wel met regelmaat.

Inmiddels weer thuis en deze week, waarschijnlijk komend weekend maar nog wat extra meters maken.

Niet alleen met trots, maar ook met een vertrouwd gevoel, ga ik de Dam tot Damwandeling tegemoet.

De start….

Friday 4th Aug
Aangezien mijn vriendin (waarmee ik wandel) al eerder de diagnose borstkanker kreeg, deden we regelmatig een wandeling. We noemden het “uitlaten” om zo toch even buiten te komen tijdens haar behandelingen.

Echter, toen bleek ook ik borstkanker te hebben en werd ik ook “uitgelaten”, deze keren door mijn vriendin.

We wisselden het af. Ook met anderen deed ik regelmatig een wandeling, maar zeker wanneer je in hetzelfde schuitje zit……praat het onderweg toch makkelijker.

Op 5 juni 2023 ging mijn vriendin mee naar mijn chemotherapie, daar besloten we om mee te gaan doen. We wandelden regelmatig een rondje van 6 km en we hadden een mooi doel.

Vanaf dat moment besloten we om onze afstand wekelijks met een km te verlengen. Vorige week liepen we samen ruim 13 km. Wij zijn er straks vast klaar voor……..

Thank you to my Sponsors

Succes met geld inzamelen en met wandelen. Henry en Sandra

20.40

Barbara Van De Beek

Lieve Ilona, Na jaren zie ik weer eens iets van jou op FB voorbij komen (je ziet kennelijk niet iedereen kom ik nu achter) en schrik me rot. Wat een vreselijke tijd moet je achter de rug hebben zeg, maar wat Goed dat je er zo sterk uit bent gekomen. Doe je goed: vier het leven! En ik ga meteen een afspraak maken voor het bevolkingsonderzoek (stelde t een beetje uit). Houd je taai tijdens het vervolgtraject en zet ‘m op tijden de Pink Ribbon loop pink 🎀 Lieve groet, Barbara (van de PABO)

10.40

Nicolette Ter Wal

Martine Geel

Veel plezier en succes Ilona 🍀💕

10.40

Carolien Dekker

Hoi Ilona, wat een mooie uitdaging voor een ontzettend goed doel. Zet 'm op! Weer eens iets anders dan roeien 😀